Minskad churn och träffsäker kundkommunikation för telekombolag

Med stärkt fokus på kundkommunikation och kundservice i världsklass kan telekombolagen vinna kundernas förtroende och stärka lojaliteten. Strålfors har lösningarna som krävs.

Vinn den hårda konkurrensen om kunderna

I dagens telekombransch byter kunderna enkelt leverantör om de inte är nöjda. Den höga konkurrensen ställer krav på att ständigt överträffa förväntningarna inom kommunikation och betalning. För att minska risken för churn krävs effektiva lösningar för tydlig och personlig kommunikation. Det handlar om att se abonnemangsfakturan som ett verktyg för merförsäljning, att kundservice har lättillgänglig och rätt information och om att effektivisera och automatisera processerna.

Strålfors hjälper telekombolag i Norden med träffsäker kundkommunikation - kundanpassade utskick, smidiga betalningslösningar och effektiva system för kommunikation.  


Vi har gjort ett antal anpassningar med hjälp av resurser från PostNord Strålfors som varit otroligt serviceinriktade och lösningsorienterade. De är precis som vi en nordisk organisation och det har varit positivt att de förstår våra specifika behov.

Mia Brejcha Customer Communication Specialist på Allente

Skräddarsydda och säkra kommunikationslösningar

Rätt verktyg för effektivare kundservice i telekombranschen

I en bransch med hög konkurrens är det viktigt som telekomleverantör att möta kundernas förväntningar på service. Uppdaterade system med all kommunikation och snabb tillgång till rätt information om abonnemang och fakturor är viktigt för att hålla kunderna lojala och minimera risken för churn.

Telekomfakturan som sälj- och kommunikationskanal

Fakturan är en viktig och naturlig kontaktväg mellan telekomföretaget och kunden. Använd fakturans fulla potential med aktuell information och personliga erbjudanden om senaste mobilen eller extra surf så blir den en värdefull kanal som främjar merförsäljning.

Kundanpassade lösningar för fakturabetalningar inom telekom

Mobil- och bredbandsfakturor som är krångliga att betala riskerar att leda till kostsamma inkassoärenden och inte minst till frustrerade kunder. Hela 76%* av svenskarna tycker det är viktigt att kunna välja mellan olika betalmetoder. Med flera kanalval och betalningsalternativ ökar ditt telekomföretag kundlojaliteten.

Effektiv fakturahantering B2B för telekombolag

Låt inte ineffektiva fakturaprocesser mellan dig, dina leverantörer och företagskunder stå i vägen för fokus på din kärnverksamhet. Med en nordisk, automatiserad lösning för att skicka och ta emot e-fakturor kan ni lägga tid och fokus på rätt saker.

Kontakta oss

Vill du veta mer om hur du kan möta framtidens krav på kundfokuserade lösningar? Kontakta oss så berättar vi mer.