Kontakta oss
Vill du veta mer om hur er kommunikation kan bidra till att minska kredittiden? Kontakta oss så berättar vi mer!
För bolag inom inkasso och kredithantering ställs höga krav på tydlig och effektiv kommunikation. Men otydliga fakturor och krångliga betalningslösningar skapar problem i flera led. Fokus på kunddialog och en smidig betalningsupplevelse är vägen till kortare kredittider och en bättre kundupplevelse.
Inom inkasso, kredithantering och factoring ligger fokus på att hjälpa gäldenären att bli skuldfri och minska kredittiden för kunderna. Men många fakturor betalas onödigt sent eller i värsta fall inte alls. Otydlig kommunikation och betalningslösningar som inte är anpassade efter mottagaren blir tidskrävande för både bolagen, gäldenären och kunderna. Inte minst skapar det en dålig kundupplevelse.
Genom att fokusera på kunddialogen och betalningsupplevelsen finns stora möjligheter för inkassobolag att korta kredittiden, behålla goda kundrelationer och hjälpa gäldenären till en sundare ekonomi.
Strålfors erbjuder kundanpassade och säkra kommunikationslösningar som hjälper inkassobolag att följa lagar och regler i den starkt reglerade branschen.
Vi hjälper kredithanterings- och inkassobolag att snabbt skicka fakturor till rätt person, i rätt kanal, med möjlighet till flera betalningslösningar. Med digitala brevlådor, mobilfaktura eller mobila betalningar minskas tiden från uppmaning till handling, samtidigt som fysiska fakturor säkerställer hög leveranssäkerhet.
För kredithanterings- och inkassobolag är det nödvändigt att följa branschlagarna och att hela kommunikationskedjan från inkommande, utgående till mottagare är säker. Våra kommunikationstjänster inom både print och digitalt hjälper våra samarbetspartners att hantera kommunikation snabbt och kostnadseffektivt och samtidigt hålla en hög datasäkerhet.
Minska riskerna för fördröjda eller uteblivna betalningar genom att kommunicera viktiga budskap snabbt, säkert och användarvänligt. Med säker och automatiserad hantering av kommunikationen minskar tidskrävande administration samtidigt som informationen blir mer lättillgänglig för den som behöver den.
Vill du veta mer om hur er kommunikation kan bidra till att minska kredittiden? Kontakta oss så berättar vi mer!
I Inkassobranschens guide till snabbare inbetalningar och bättre kundupplevelse presenterar vi flera utmaningar och lösningar för att skapa tydligare kommunikation, smidiga betalningslösningar och rätt dataskydd som minskar kredittiden.
Olika kunder och gäldenärer har olika betalningsförmåga och preferenser för kommunikation och betalningsmetoder. Därför är det viktigt att inkassobolag jobbar med betalningsupplevelsen som en viktig del av hela kundupplevelsen.
Inkassoföretag hanterar extra skyddsvärda personuppgifter (skulder) i stora mängder och måste följa respektive lands regelverk för branschen. Om dataskyddet brister riskeras sanktionsavgifter och i värsta fall att bli av med tillstånd att bedriva inkassoverksamhet och därmed sina intäkter.
Inkassobranschen utvecklas i och med att fler och fler digitala lösningar skapas och tillåts. För att ta sitt samhällsansvar nu och i framtiden måste bolagen använda tekniken för att gå från indrivning till hjälpsamt kundfokus. Det anser Andreas Komnæs, chef för nya produkter och tjänster på Kredinor. – Branschen måste arbeta på nya sätt för att uppfylla förväntningarna i samhället, säger han.