Ta del av inspirerande kundcase från olika branscher. Du kan filtrera listan på branschkategorier.
Lowell, en av Europas största aktörer inom kredithanteringstjänster, är fakturapartner till en gymkedja i Norden. Genom att skicka första betalningspåminnelsen via SMS får medlemmarna chansen att betala direkt via Swish utan påminnelseavgift, och kunden får in sina avgifter snabbt.
PayEx levererar betalningslösningar och erbjuder tjänster inom hela Norden. När PayEx egen printshop växte ur sina lokaler inleddes samarbetet med Strålfors för att utveckla affären och säkra utskicken av pappersförsändelser så som fakturor och kravbrev.
Totalt 900 butiker i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Island gör Elon till både Sveriges och Nordens största butikskedja för hemelektronik och vitvaror. Med en snabbt växande e-handel och en kedja bestående av fria fackhandlare är smidig kommunikation en viktig framgångsfaktor.
Telia Finland har i 15 år varit kund hos Strålfors när det gäller lösningar för print. År 2022 utökades samarbetet till att även omfatta digitala distributionskanaler i samband med att Telia ville effektivisera sitt partnernätverk och valde Strålfors som sin samarbetspartner för fakturahantering.
Scandic är Danmarks största hotellkedja och ingår i Scandic-koncernen med hotell i flera länder. Med 6 000 hotellrum och 3 000 anställda tar Scandic varje dag emot upp till 200 meddelanden med digital post, inklusive känslig information som myndighetsbesked om ersättningar.
Frende Forsikring har sitt huvudkontor i Bergen i Norge. De har byggt upp en imponerande kundbas på över 250 000 kunder och kom på första plats i Norges största kundserviceundersökning 2023. En utmaning inom försäkringsbranschen är att hantera det stora antalet dokument som skickas till kunderna.
Momentum Industrial är en av Sveriges ledande leverantörer av industrikomponenter. Med fokus på den industriella underhållsmarknaden erbjuder man produkter, know-how och smarta logistiklösningar till sina kunder i Skandinavien.
Koncernen Alektum Group har verksamhet i 14 europeiska länder. Kärnverksamheten är inkasso och till det kopplas marknads- och kreditinformation, juridisk rådgivning och faktureringslösningar. PostNord Strålfors lösning Omnichannel gör det lättare för Alektum att få betalt.
Den 23 december 1859 fick Helsingborgarna för första gången se sina gator lysas upp och gnistan för Öresundskraft tändes där och då. Idag har bolaget 125 000 kunder och har tre år i rad blivit utnämnda till bäst i Sverige när det gäller kundservice inom energibranschen.
Skellefteå Kraft har genomgått en imponerande digital resa. Trots stora utmaningar har de idag en effektiv verksamhet med kanske Sveriges bästa kundservice i energibranschen. – Utan PostNord Strålfors kundfokus hade vi aldrig kommit så här långt, säger Eva-Lena Berglund, chef Fakturering.
Allente står för all entertainment. Namnet ska spegla det nya varumärkets position på marknaden och vad de strävar efter att erbjuda sina kunder. – Nu är vi samlade, inte bara under ett gemensamt nordiskt varumärke utan även i ett gemensamt faktureringssystem, säger Mia Brejcha på Allente.
Coop är en av Sveriges största livsmedelskedjor med näthandel och 800 butiker över hela landet. Sedan 2010 har de ett strategiskt samarbete med PostNord Strålfors. – PostNord Strålfors agerar som en verklig samarbetspartner, säger Jonas Taube, reklamchef på Coop.