Kontakta oss
Vill du veta mer om hur du gör er kommunikation kostnadseffektiv och säker – och möter branschens krav? Kontakta oss så berättar vi mer.
För kredithanterings- och inkassobolag är det nödvändigt att följa respektive lands branschlagar. Annars riskeras tillstånden. PostNord Strålfors lösningar möjliggör denna regelefterlevnad med bibehållen kvalitet.
För kredithanterings- och inkassobolag är det nödvändigt att följa regelverken och säkerställa att hela kommunikationskedjan från inkommande, utgående till mottagande är säker. Om det brister riskerar man läckta personuppgifter, sanktionsavgifter och indraget tillstånd att bedriva inkassoverksamhet.
Men det krävs inte bara en förståelse internt. Det är minst lika viktigt att kredithanterings- och inkassobolagens samarbetspartners förstår vikten av dataskydd och att även de följer regelverken.
Strålfors samarbetar med stora kunder i Sverige och Norden som hanterar mycket och extra skyddsvärd information. Vi lagrar och hanterar datan inom EU/EES, håller en lämplig datasäkerhet och arbetar aktivt för att implementera de krav som följer av respektive lands regelverk och lagar.
Våra kommunikationstjänster inom både print och digitalt hjälper våra samarbetspartners att hålla en hög datasäkerhet och leverera inkommande och utgående kommunikation snabbt, säkert och kostnadseffektivt. Tillsammans minskar vi riskerna och vidtar förebyggande åtgärder för att hålla datan säker.
PostNord Strålfors följer ett strikt compliance-program för att säkerställa informationssäkerhet och korrekt hantering av kunddata.
Johan Stevenberg, dataskyddsombud på PostNord Strålfors, ger sina tre viktigaste tips för att inte bryta mot lagar och regler inom dataskydd.
Vår ISO 27001-certifiering säkerställer processhantering, riskhantering och översikt för att garantera IT-säkerheten för våra kunder.
– Förväntningarna kring dataskydd är idag extremt höga på företag som hanterar konsumenters data, säger Anna Mirsch Peiris, jurist och dataskyddsombud på Kivra.
I Inkassobranschens guide till snabbare inbetalningar och bättre kundupplevelse presenterar vi flera utmaningar och lösningar för att skapa tydligare kommunikation, smidiga betalningslösningar och rätt dataskydd som minskar kredittiden.
Lowell satsar på digital tjänsteutveckling. Ett av de viktigaste initiativen är att erbjuda enkla och snabba tjänster direkt i mobiltelefonen. – Vi vill vara ledande i branschen och då måste vi ständigt hitta nya vägar för att kunna ge våra kunder de bästa lösningarna, säger Jens Lindeblad, Head of Digital & Innovation på Lowell.
Koncernen Alektum Group har verksamhet i 14 europeiska länder. Kärnverksamheten är inkasso och till det kopplas marknads- och kreditinformation, juridisk rådgivning och faktureringslösningar. Alektum har samarbetat med PostNord Strålfors sedan år 2000 och Strålfors lösning Omnichannel gör det lättare för Alektum att få betalt.
Vill du veta mer om hur du gör er kommunikation kostnadseffektiv och säker – och möter branschens krav? Kontakta oss så berättar vi mer.