Kontakta oss
Vill du veta mer om hur du kan vara konkurrrenskraftig genom personaliserad och effektiv kommunikation? Kontakta oss så berättar vi mer!
Konstanta kostnadsbesparingar och nya konkurrenter skapar utmaningar för försäkringsbolagen. Anpassad kundkommunikation och effektiv skadehantering i säkra kanaler är grunden till konkurrenskraft.
Försäkringsbolag har stora utmaningar när de regulatoriska kraven ökar, tekniken utvecklas och priskänsliga, nya generationer av kunder förväntar sig flexibel och tillgänglig kontakt.
Genom att använda teknologin till att effektivisera och personalisera kommunikationen ökar nordiska försäkringsbolag kundlojaliteten och merförsäljningen. En anpassad, sömlös och säker kundupplevelse och skadereglering är hörnstenen för försäkringsbolag som vill vara konkurrenskraftiga.
PostNord Strålfors erbjuder kundanpassade och säkra kommunikationslösningar som hjälper försäkringsbolag att konkurrera och följa regelverken i respektive nordiskt land.
Försäkringstagare förväntar sig snabba och enkla kontaktvägar i alla ärenden och kan enkelt byta bolag om de är missnöjda med sin upplevelse. Genom att anpassa kommunikationen och betalningsmetoderna efter kundernas preferenser främjas kundlojalitet, merförsäljning och nyförsäljning.
När olyckan är framme förväntar sig kunden en smidig och snabb skadehantering. Långsam ärendehantering eller otydliga svar kan sänka förtroendet. För att förbättra kundupplevelsen krävs att försäkringsbolaget hanterar inkommande kommunikation effektivt oavsett kanal och snabbt hittar rätt information för varje ärende.
För försäkringsbolag är det verksamhetskritiskt att lagra och hantera information säkert. Hela kommunikationskedjan måste vara säker, annars riskeras ett skadat förtroende och sämre konkurrenskraft. För att minska riskerna krävs ett aktivt och kontinuerligt arbete. Läs våra tre tips för dataskydd.
Vill du veta mer om hur du kan vara konkurrrenskraftig genom personaliserad och effektiv kommunikation? Kontakta oss så berättar vi mer!
I vår guide utforskar vi tre avgörande områden för att stärka ett försäkringsbolags konkurrenskraft i den dynamiska marknaden.