Kontakta oss
Vill du veta mer om hur du gör er kommunikation mer kostnadseffektiv och hållbar – och möter kundens krav? Kontakta oss så berättar vi mer.
Vi tar hand om hela ert fakturaflöde – både inkommande och utgående – i er företags- och myndighetskommunikation.
Genom att samla all utgående och inkommande kommunikation på ett och samma ställe skapas synergier. Med våra fakturalösningar kan era processer effektiviseras och tidskrävande handpåläggning undvikas.
Våra kompetenser och tjänster är grunden som skapar den helhetslösning ni behöver. Den stöttar er fakturaprocess och ger full kontroll genom att identifiera krav, ge råd och vara er partner nu och framöver.
PostNord Strålfors har 30 års erfarenhet inom e-fakturering och säkerställer att er fakturaprocess är framtidssäker, lätt att använda för er och era kunder samt följer gällande lagar och krav. Och detta oavsett var i världen era kunder eller leverantörer befinner sig och om ni fakturerar offentlig sektor eller privata verksamheter.
Dina kunder finns inom branscher och segment där olika krav ställs gällande teknik och tillämpning. Det kan exempelvis handla om att skicka eFaktura till offentlig sektor.
Du som leverantör behöver uppfylla dessa förväntningar och med våra automatiserade lösningar som hjälp slipper du hantera alla krav och tillämpningar – det gör vi åt er!
eFaktura B2B – En strategiskt hållbar och automatiserad lösning för hanteringen av utgående eFakturor till era kunder.
Med ett automatiserat flöde får du hela fakturaprocessen på plats för inkommande fakturor. Våra lösningar säkerställer att era leverantörsfakturor, fysiskt eller digitalt levereras till er i rätt format, med rätt innehåll och i rätt kvalitet för att stödja just ert behov och rutiner. Vi säkerställer också en ökad digitaliseringsgrad genom en enkel och systematisk onboarding av era leverantörer.
Leverantörsfaktura B2B – lösningen som hanterar inkommande elektroniska fakturor från leverantörer med ett automatiserat flöde.
Digitalisering garanterar inte en felfri automatisering. Ibland är det exempelvis fel i referenser eller så ligger de på fel plats vilket omöjliggör en automatisk hantering. Detta har PostNord Strålfors identifierat och tagit fram lösningar för. Vår lösning validerar och korrigerar samt löser problem i kedjans alla led genom att se till att era leverantörer får feedback och kan skicka korrekta data nästa gång. Tillsammans kvalitetssäkrar vi era inkommande informationsflöden och eliminerar resurskrävande manuellt arbete.
Data Enhancement Service - Effektiviserar och kvalitetssäkrar det inkommande fakturaflödet genom validering och rättning av de flesta avvikelser.
Vi hjälper er att lagra all inkommande och utgående kommunikation på ett och samma ställe. Genom att digitalt arkivera olika typer av data blir det mer effektivt och mer lättillgängligt för olika avdelningar att snabbt hitta det de söker, vilket minskar ledtider och skapar en bättre kundupplevelse och hjälper er att uppfylla legala krav.
eArkiv – En lösning som lagrar både inkommande och utgående fakturor, både för att uppfylla legala krav och som ett stöd till er kundsupport.
I Energibranschens guide till smartare kommunikation presenterar vi flera utmaningar och lösningar för att förbättra kommunikationen, öka lojaliteten, arbeta mer effektivt och digitalisera för en hållbar agenda inifrån och ut.
Skellefteå Kraft har genomgått en imponerande digital resa. Trots stora utmaningar har de idag en effektiv verksamhet med kanske Sveriges bästa kundservice i energibranschen. – Utan PostNord Strålfors kundfokus hade vi aldrig kommit så här långt, säger Eva-Lena Berglund, chef Fakturering.
Det har gått riktigt snabbt för digital kundkommunikation att bli det normala för energiföretaget E.ON. – För bara några år sedan var det ett komplement och nu är det precis tvärtom. Det gör det bekvämare för våra kunder och enklare för oss, säger Mikael Bladh, Head of Back Office.
För många organisationer är digitaliserade processer idag en självklarhet, som förenklar och effektiviserar administration och eliminerar tröga, manuella arbetssätt. Viljan att digitalisera är stor, men ibland sätter yttre faktorer käppar i hjulen. I den här artikeln tar vi en närmare titt på varför dina leverantörer kan utgöra en bromskloss.
Med en stor del företagskunder ställs andra krav på flödet i affärskommunikationen än när det handlar om privata kunder. Stefan Winbo, Nordic Product Manager på PostNord Strålfors, uppmanar därför energibranschens aktörer att lägga alla ägg i samma korg för att få ut maximal nytta av att digitalisera och automatisera sina B2B-flöden. Här förklarar han varför!
Uträkningar från PostNord Strålfors visar att många ekonomiavdelningar lägger ner tusentals timmar per år på manuell felhantering av fakturor. Detta trots att processerna är automatiserade – något som är både kostsamt och tidskrävande. Men är manuell felhantering verkligen nödvändigt eller finns det andra vägar att gå?
Allt fler ekonomiavdelningar automatiserar verksamheten för att öka produktiviteten och skapa mer tid över för medarbetarna att utföra värdeskapande aktiviteter. Trots detta läggs fortfarande många timmar på manuell felhantering av fakturor. Det är både kostsamt och tidskrävande. Nu har PostNord Strålfors lanserat en ny valideringstjänst som effektivt hjälper dig rätta elektroniska dokument.
PostNord Strålfors hanterar enorma mängder personuppgifter varje dag. – I grund och botten handlar det om tillit, att våra kunder och medarbetare ska känna sig helt säkra på att vi kan leverera det vi lovat, både digitalt och fysiskt. Och att vi hanterar kundernas data på ett rätt och säkert sätt, säger Martin Nyberg, Chief Compliance Officer på PostNord Strålfors.
Varje dag passerar enorma mängder data PostNord Strålfors system. Ytterst ansvarig för informationssäkerheten är Åke Andersson. - Det är många som pratar om cybersäkerhet idag, men det har varit en central fråga för PostNord Strålfors länge.
Vill du veta mer om hur du gör er kommunikation mer kostnadseffektiv och hållbar – och möter kundens krav? Kontakta oss så berättar vi mer.