Hållbara processer kräver smarta lösningar

Hållbarhet är något genomgripande som påverkar hela verksamheten. Det finns ingen annan riktning att välja; i stort och i smått. Vi tar dig och dina kunder framåt och vidare på rätt spår.

Ligg steget före med en komplett hållbar agenda inifrån och ut

Att erbjuda dina kunder energi från förnybara källor är ett sätt att ta hållbarhetsarbetet framåt. Då syns också de hållbara ambitionerna utåt. Men utan att samtidigt göra de interna och externa processerna mer hållbara kommer inte omställningen att vara komplett. PostNord Strålfors har lång erfarenhet av att hjälpa energibranschen att möta kundernas ökande krav på hållbarhet inom flera områden.

En av de mest fundamentala åtgärderna för att skapa mer hållbara processer är digitalisering. I Bain & Company’s studie “Which Key Technologies Are Improving Sustainability in Your Sector” nämns digitalisering som ett incitament för att stimulera energimedvetna vanor.

Med digitala kommunikationslösningar i framkant och automatiserade processer ser vi till att ni och era kunder ligger steget före – och intar en hållbar position.


Våra lösningar för energibranschen

Digital kommunikation för ökad hållbarhet

Dina kunder ställer höga krav på hur de vill ta emot kommunikation och hur de vill kommunicera. Och idag ses hållbart agerande som en självklarhet. Genom tvåvägskommunikation i digitala kanaler sparar ni inte bara på onödigt användande av papper, porto och fysiska transporter, utan även på era resurser internt.

Läs mer om våra digitala kanaler som kan bidra till ökad hållbarhet:

Minskat klimatavtryck med automatiserade interna processer

Med hjälp av genomtänkt digitalisering kan processer automatiseras. På så sätt eliminerar du energitjuvarna och säkerställer att det blir hållbart på riktigt; såväl ur ett miljö- som ur ett resursperspektiv. Dina data kvalitetssäkras samtidigt som hållbarhetsarbetet accelererar!

Läs mer om våra lösningar för automatisering och digitalisering av era flöden:

Öka medvetenheten hos dina kunder med digitala, personaliserade tips

Att vara medveten om sin elkonsumtion är alltid viktigt – det gäller även om energin är förnybar och grön. Med smarta funktioner och kommunikation som är anpassade efter kundens behov – som att kunna följa elkonsumtionen och ta del av personliga tips och produkterbjudanden – ser vi till att ni ökar medvetenheten hos era kunder.

Läs mer om våra lösningar som kan anpassa innehåll, utseende och interaktiviteten i era digitala och fysiska kanaler:

Guide med tips för framtidens energibolag

I Energibranschens guide till smartare kommunikation presenterar vi flera utmaningar och lösningar för att förbättra kommunikationen, öka lojaliteten, arbeta mer effektivt och digitalisera för en hållbar agenda inifrån och ut.

Inspiration och fördjupning

Så skapar Coop hållbar kommunikation

Coop är en av Sveriges största livsmedelskedjor med näthandel och 800 butiker över hela landet. Sedan 2010 har de ett strategiskt samarbete med PostNord Strålfors. – PostNord Strålfors agerar som en verklig samarbetspartner. De försöker hela tiden hitta lösningar och förbättra affären för oss som kund, säger Jonas Taube, reklamchef på Coop.

Skellefteå Kraft – en digital framgångssaga

Skellefteå Kraft har genomgått en imponerande digital resa. Trots stora utmaningar har de idag en effektiv verksamhet med kanske Sveriges bästa kundservice i energibranschen. – Utan PostNord Strålfors kundfokus hade vi aldrig kommit så här långt, säger Eva-Lena Berglund, chef Fakturering.

Miljöansvar

Vi arbetar ständigt för att minska vår miljöpåverkan. Det övergripande miljömålet är att vara fossilfritt 2030.

Kontakta oss

Vill du veta mer om hur du gör er kommunikation mer kostnadseffektiv och hållbar – och möter kundens krav? Kontakta oss så berättar vi mer.