Kontakta oss
Vill du veta mer om hur du kan vara konkurrrenskraftig genom personaliserad och effektiv kommunikation? Kontakta oss!
Banker och finansbolag behöver möta kundernas krav på kommunikation och säkerhet nu och i framtiden. Tillsammans med Strålfors blir det möjligt.
För att möta morgondagens krav och förväntningar från kunderna krävs digitalisering inom kundkommunikation, betalsätt och hantering av inkommande post och kommunikation. Inte minst främjar digitalisering ett mer resurseffektivt arbetssätt. Men det innebär också att banker och finansbolag måste upprätthålla datasäkerheten och följa regelverken i alla de nordiska länder där man är verksam.
Strålfors hjälper banker och finansbolag i Norden med att erbjuda digitala betalsätt och att skicka anpassad kundkommunikation i digitala och fysiska kanaler med rätt datasäkerhet.
Hela 76%* av svenskarna tycker det är ganska eller mycket viktigt att kunna välja mellan olika betalmetoder. Med digitala betalningar via bland annat Swish och Account to Account (A2A) får banker och finansbolag snabbare inbetalningar, en mer lönsam verksamhet, minskad kreditrisk och nöjdare kunder.
Banker och finansbolag behöver säker och effektiv hantering av inkommande post och digital kommunikation. Genom digitalisering, distribution till rätt interna mottagare och lagring av all inkommande kommunikation skapas effektiva processer med kunderna och säkerheten i fokus.
Kunder agerar mer och mer digitalt och förväntar sig smidiga och flera kommunikationsvägar. Det finns stora möjligheter för banker och finansbolag att anpassa och utveckla sin kundkommunikation och se till att utskicken hamnar i den kanal som kunden föredrar.
Vill du veta mer om hur du kan vara konkurrrenskraftig genom personaliserad och effektiv kommunikation? Kontakta oss!