Framtidens kundfokuserade lösningar för nordiska bank- och finansbolag

Banker och finansbolag behöver möta kundernas krav på kommunikation och säkerhet nu och i framtiden. Tillsammans med Strålfors blir det möjligt.

Möt kraven på digitalisering med bibehållen säkerhet

För att möta morgondagens krav och förväntningar från kunderna krävs digitalisering inom kundkommunikation, betalsätt och hantering av inkommande post och kommunikation. Inte minst främjar digitalisering ett mer resurseffektivt arbetssätt. Men det innebär också att banker och finansbolag måste upprätthålla datasäkerheten och följa regelverken i alla de nordiska länder där man är verksam.

Strålfors hjälper banker och finansbolag i Norden med att erbjuda digitala betalsätt och att skicka anpassad kundkommunikation i digitala och fysiska kanaler med rätt datasäkerhet.


Världen förändras snabbt, det är full fart därute. Därför behöver vi en stark partner som vi står nära och kan utvecklas tillsammans med.

Peter Carlsson Head of Operations Services, Ikano Bank

Lösningar för bank- och finansbranschen

Betalningslösningar för dagens digitala behov

Hela 76%* av svenskarna tycker det är ganska eller mycket viktigt att kunna välja mellan olika betalmetoder. Med digitala betalningar via bland annat Swish och Account to Account (A2A) får banker och finansbolag snabbare inbetalningar, en mer lönsam verksamhet, minskad kreditrisk och nöjdare kunder.

Säker och effektiv hantering av inkommande kommunikation

Banker och finansbolag behöver säker och effektiv hantering av inkommande post och digital kommunikation. Genom digitalisering, distribution till rätt interna mottagare och lagring av all inkommande kommunikation skapas effektiva processer med kunderna och säkerheten i fokus.

Digitaliserad och anpassad kundkommunikation som lever upp till förväntningarna

Kunder agerar mer och mer digitalt och förväntar sig smidiga och flera kommunikationsvägar. Det finns stora möjligheter för banker och finansbolag att anpassa och utveckla sin kundkommunikation och se till att utskicken hamnar i den kanal som kunden föredrar.

Kontakta oss

Vill du veta mer om hur du kan vara konkurrrenskraftig genom personaliserad och effektiv kommunikation? Kontakta oss!